VIGTIGT: Alle henvendelser om reparation skal ske på mail eller SMS, med billeder af produktet. For at afklare om reparation er mulig, skal produktet identificeres. Se hvad du skal fremsende – klik her.
Reparation af følgende mærker: Luxaflex, Stila, Faber, Büscher, Toppoint (Kirsch KUN produkter produceret før 2018). Udspændte modeller med greb som fx “top down bottom up” kan kun repareres i visse tilfælde. Læs venligst nedenfor. I alle tilfælde – start med at sende billeder og info om produktet på SMS eller mail.
Som udgangspunkt sker reparation altid på vores værksted i Roskilde, eller hos en af vore samarbejdspartnere. I særtilfælde kan reparation på stedet tilbydes, hvis det kan passes ind med en tur i nærheden. Gardiner til reparation modtages kun mod forudgående skriftlig aftale.
Eksempler på reparation.:
udskiftning af lås i plisségardiner og persienner
udskiftning af optræksmekanisme i plisségardiner (også Smartcord)
udskiftning af snore i persienner
udskiftning af snore i plisségardiner
udskiftning af kædetræk i rullegardiner
udskiftning af fjeder i rullegardiner
udskiftning af lameller i lamelgardiner
udskiftning af kæde i lamelgardiner
udskiftning af kroge i lamelgardiner / lamelskinner
reparation af Duette gardiner
reparation af plisségardiner
reparation af Smartcord, Cordless, Literise m.fl.
reparation af liftgardiner (reparation af foldegardiner) – bemærk kun “tekniske reparationer”, ikke syarbejder
reparation af gardiner, forsikringsskade
justering af de fleste typer gardiner og solafskærmning “på stedet”
Har du brug for hjælp til noget helt andet, er du altid velkommen til at skrive og spørge.
VIGTIGT – henvendelser angående reparation skal ske på mail eller SMS: Send venligst et billede af “skaden” på mail eller SMS sammen med info om størrelse, fabrikat og en beskrivelse af den opgave, du ønsker udført. Så kontakter vi dig med et prisoverslag og et forslag til, hvordan og hvornår vi løser opgaven..
Ved alle former for reparation er kunden / slutbruger indforstået med de særlige vilkår nederst på siden.
Bemærk venligst, at systuen ved alle former for reparation af gardiner og foldegardiner / liftgardiner kræver, at stoffet er NYVASKET. Vi sørger gerne for at vaske stoffet inden reparation. Kontakt os for nærmere info om muligheder og priser. Kig gerne forbi vores showroom i Roskilde (husk at ringe i forvejen). Vi forbeholder os ret til at afvise reparationer af stærkt snavsede produkter.
Bemærk venligst: Kun reparation af “anerkendte mærker” købt hos en fagmand. Ikke produkter købt i byggemarkeder, varehuse, i udlandet eller på nettet.
VIGTIGT -Alle henvendelser om reparation skal ske på mail eller SMS, med billeder af produktet. For at afklare om reparation er mulig, skal produktet identificeres. Se hvad du skal fremsende – klik her.
Minimumstakst for kørsel, besigtigelse og diagnose “på stedet”: kr. 675,- inkl. moms, alt efter tilgængelighed, tidspunkt, parkeringsforhold osv. Besigtigelse og evt. reparation “på stedet” er altid noget, der lægges ind mellem de primære opgaver med salg og montering i nærheden.
Har du brug for hjælp til “syn og skøn” i forbindelse med en handel du er utilfreds med, er du også velkommen til at ringe / skrive og forhøre dig om mulighederne.
Indlevering til reparation kan normalt ske mandag, tirsdag, torsdag, fredag og lørdag, dog kun mod forudgående skriftlig aftale.
Aftale om reparation af produkter sendt med fragt tur/retur er selvfølgelig en mulighed, men altid for kundens regning og risiko. Returfragt vil til enhver tid ske i forsvarlig emballage og med enten GLS, Postnord eller Danske Fragtmænd (produkter over 200 cm på længste led).
Særlige vilkår ved reparation
Ved indgåelse af aftale om reparation accepterer du nedenstående vilkår.
Pris kan aftales på forhånd, hvis det ønskes og er muligt at vurdere materiale- og tidsforbrug. Ellers gives en overslagspris. Opgaver som ikke på forhånd kan prisfastsættes udføres på “taksameterbasis” ud fra medgået tid, herunder kørsel til/fra opgaven, parkering osv.
Ved reparation af produkter af ældre type er der altid risiko for, at noget kan gå galt. Der kan fx være tilfælde, hvor plastdele eller andre komponenter går i stykker ved adskillelse. Dette er umuligt at tage højde for på forhånd, og vi kan ikke påtage os nogen form for erstatningspligt i den forbindelse. Går noget i stykker, udskiftes den beskadigede del med en ny tilsvarende eller lignende del, hvis det er muligt. På ældre produkter, hvor komponenter / reservedele er udgået, påtager vi os ingen erstatningspligt.
Ved reparation af produkter af ældre dato, hvortil der ikke findes reservedele, forbeholder vi os ret til at afvise reparationen. Såfremt det på forhånd aftales, at vi må forsøge reparation alligevel, er det altid for kundens risiko.
Ødelægges gardinet eller dele heraf mod forventning ved adskillelse, vil vi altid tilbyde et nyt og tilsvarende produkt til en favorabel pris.
Ovenstående gælder uanset om produktet indleveres til os eller til tredjepart (producent), eller forsøges repareret på stedet af os.
Kunden skal som minimum betale fragt og evt. medgået tid til afmontering og kørsel, hvis en reparation viser sig umulig, uforholdsmæssig dyr eller på anden måde afvises enten af os, af tredjepart (producent) eller af kunden, fx hvis pris eller vilkår for reparation ikke kan accepteres efter diagnose.